Fedmeoperation, gastrisk sleeve operation Tyrkiet Antalya

Gastric Sleeve eller laparoskopisk gastrisk sleeve operation er et effektivt fedmeoperation. Det forventede vægttab er næsten lige så stort som med gastrisk bypass, og en sleeve operation er mere “naturlig”, eftersom føde fortsat vil passere gennem alle dele af mavetarmkanalen.

Ved denne operation bliver 75 - 85 % af mavesækken fjernet, og der dannes et gastrisk rør med en diameter på 2 - 2,5 cm. Dette reducerer det gastriske volumen og mængden af føde, der bliver indtaget.

En gastric sleeve operation reducerer appetitten (sult) og den mængde føde, der indtages. Appetitten reduceres, fordi den del af maven, som producerer sulthormonet ghrelin, fjernes. En mave, der er reduceret størrelsesmæssigt til 100-150 ml i forhold til den normale størrelse på 1500 ml, fyldes meget hurtigere, og mæthedsfornemmelse opnås blot ved at synke et par mundfulde.

Mulige bivirkninger og komplikationer

Som ved alle andre operationer er der også en lille risiko for komplikationer ved en fedmeoperation.

Gastric Bypass Tyrkiet Antalya, Fedmeoperation

Ved denne metode deles mavesækken lige nedenfor mavemunden. Den lille øvre mavelomme skal have en volumen på ca. 20 ml.

Derefter deles tyndtarmen ca. 60 cm nedenfor tolvfingertarmen. Den nedre del af tyndtarmen sys op til den lille mavelomme således, at denne tømmes direkte ned i tyndtarmen.

Ved en gastric bypass forventes det, at du kan tabe ca. 80 - 85% af din overvægt.

Gastric bypass er et kikkertoperation, som kombinerer en lille mavesæk med en delvis frakobling af tyndtarmen. Herved begrænses ikke blot fødeindtagelsen men også næringsoptagelsen.

Efter operationen produceres der også mere insulin, ligesom følsomheden for insulin forøges. Dette er årsagen til at type 2 sukkersyge forsvinder hos de fleste patienter.

Mulige bivirkninger og komplikationer

Diabetesbehandling i Antalya, Tyrkiet

Laparoskopisk ærme Gastrektomi / gastrisk bypass

I de senere år i et stort antal fedmeoperationer,

vægttab har været forbundet med forsvinden af type 2-diabetes.

Der er flere metoder:

1.) mavereduktion, succesraten er 80%.

2.) De bedste resultater blev opnået efter en bipartition-bypass.

Her udføres en slukning af maven med omgåelse af tolvfingertarmen.

Operationen udføres laparoskopisk, dvs. ved hjælp af "nøglehulskirurgi".

Umiddelbart efter operationen skulle der være et fald i den krævede insulinbehandling.

Gastric Plication Tyrkiet Antalya

Gastric Plication Tyrkiet Antalya. Operationen foregår i Tyrkiet på vores hospital i Antalya.

Ved en Gastric Plication operation, skal du påregne 4 overnatninger.

Det er den nyeste gastrisk operation i fedmekirurgi hvor mavesækkens størrelse reduceres uden at fjerne noget.Gennem meget små snit på den forreste bugvæg ved ved hjælp af en laparoskop (kikkertundersøgelse). Derefter foldes mavesækken indad og væggene syes sammen.

Dette er en ny og meget lovende teknik, hvorigennem du kan opnå et betydeligt vægttab (40 til 70%). En operation udføres under fuldbedøvelse og varer i gennemsnit 1-1,5 timer. I sig selv, er proceduren enkel og kræver ikke langvarig hospitalsindlæggelse.

Ligesom ved alle medicinske indgreb er der risici forbundet med Gastric Plication.

Disse komplikationer er sjældne og risiko for alvorlige komplikationer er mindre end 1%.

Gastric Balloon, 12 måneder Tyrkiet Antalya

Ballonen placeres i maven gennem munden ved hjælp af en minimal invasiv endoskopisk procedure, mens patienten er under mild sedation/rus. Når ballonen er på plads fyldes ballonen med saltvand, så den udvider sig til en sfærisk form. Ballonen kan fyldes med forskellige mængder af saltvand (fra 400 til 700 ml) afhængig af, hvilken mængde der bedst passer til patientens mavestørrelse.

Ballonen er midlertidig og bør fjernes efter 12 måneder.

Mave Botox Tyrkiet Antalya

Ved at injicere Botox i muskulaturen i pylorus opnås en reduceret gastrisk tømning.

Korrigerende Fedmekirurgi

Korrigerende fedmekirurgi omfatter forskellige bariatriske indgreb, som gennemføres efter et primært operation med henblik på vægttab. Afhængigt af det primære fedmeoperation kan der være forskellige årsager til dette, men oftest er det utilstrækkeligt vægttab eller efterfølgende vægtøgning. F.eks. når resultatet af et primært operation som indsættelse af et gastrisk bånd ikke er tilfredsstillende eller båndet ikke tolereres af kroppen, kan der foretages en fjernelse af båndet sammen med et gastric bypass eller en gastric sleeve operation.

Kontaktformular:

Hinweis: Bitte die mit * gekennzeichneten Felder ausfüllen.